MENU

NAJčITANEJSIE

1 Recepty

Bez múky a cukru! Zdravý banánový chlieb len z piatich ingrediencií

2 Móda | Sex & vztahy

11 dôkazov, že sa do vás zamiloval a myslí to vážne

3 Sex & vztahy

Prvý sex a strata panenstva: Kedy je ten správny čas?

4 Recepty

Zdravé lievance zo špaldovej múky

Už nevládzete? Toto je 7 spôsobov, ako bojovať so stresom

Už nevládzete? Toto je 7 spôsobov, ako bojovať so stresom

Zaujímavosti Zdravie

Aj vás stále ničí ten neustály stres, ktorý je všade naokolo? Blížiace sa termíny v škole alebo v práci, povinnosti v domácnosti. Valí sa toho na vás stále viac a viac a nijako sa tomu nedá uniknúť. Čítajte ďalej a nájdete 7 účinných spôsobov, ako zatočiť so stresom!

1. Meditácia

Je veľmi dôležité, aby ste sa sústredili na niečo upokojujúce. Stres dokážete zredukovať rôznymi meditačnými technikami ako je joga alebo tai-chi. Ak si určíte konkrétnu hodinu v dni, kedy meditujete, telo si už automaticky zvykne, že nech sa deje čokoľvek okolo vás, teraz je čas na relax.

2. Smiech

Nie nadarmo sa hovorí, že smiech je najlepší liek na všetko. Keď sme v strese, je nám to vidno na tvári. Je dôležité, aby ste sa veľa smiali, pretože tak vypustíte napätie, ktoré v sebe držíte.

3. Priatelia

Foto: pixabay.com
Foto: pixabay.com

Obklopujte sa ľuďmi, ktorých máte radi. Človek je už od prírody spoločenský tvor. Keď sme dlho sami, nerobí to dobre nášmu psychickému ani fyzickému zdraviu. Ak sa chcete čo najúčinnejšie zbaviť stresu, majte okolo seba ľudí, ktorí vás podporia a motivujú.

4. Obmedzovanie sa

Prestaňte sa obmedzovať, a to už hocijakým spôsobom. Či už držíte nejakú krkolomnú diétu, ktorá vás vôbec nebaví alebo si zakazujete míňať na seba. Doprajte si viac, či už ide o jedlo, oblečenie alebo niečo iné, čo vám urobí radosť. Nešetrite na sebe.

5. Písanie

Každý deň si sadnite aspoň na 10 až 15 minút a píšte o tom, čo ste počas dňa prežili. Píšte o veciach, ktoré vás vystresovali a prečo a ako ste sa s nimi vyrovnali. Nezabudnite sa vždy zmieniť aj o veciach, ktoré vám urobili radosť a za ktoré ste vďačná.

6. Hobby

Aj keď máte pocit, že už je toho na vás príliš veľa, nájdite si čas na hobby. Môže to byť napr. niečo kreatívne, staranie sa o kvety alebo zvieratká alebo hocijaká dobrovoľnícka aktivita. Uvidíte, že vám to pomôže uvoľniť sa.

7. Šport

Športovanie neznamená, že musíte tráviť dlhé hodiny v posilňovni. Stačí obyčajná prechádzka alebo beh párkrát do týždňa. Vďaka pohybu uvoľníte nadbytočný stres z tela a budete sa cítiť oveľa lepšie.

Foto: pixabay.com

Komentáre

Top

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Informácie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close