MENU

NAJčITANEJSIE

1 Recepty

Bez múky a cukru! Zdravý banánový chlieb len z piatich ingrediencií

2 Móda | Sex & vztahy

11 dôkazov, že sa do vás zamiloval a myslí to vážne

3 Sex & vztahy

Prvý sex a strata panenstva: Kedy je ten správny čas?

4 Recepty

Zdravé lievance zo špaldovej múky

Cvičíte? Neprestávajte! Telo by čakali obrovské zmeny

Cvičíte? Neprestávajte! Telo by čakali obrovské zmeny

Krása Zaujímavosti Zdravie

Cvičíte, športujete, uvedomujete si, že organizmus je naštartovaný, pomaly prichádzajú výsledky, predovšetkým máte dobrú náladu… Ale už nevládzete? Neprestávajte. Prekonajte sa. Ak nevidíte pozitíva, majte na mysli negatíva z prípadneho konca s cvičením. Keď si prečítate tieto fakty, nájdete stratenú motiváciu makať ďalej. Pre Fox News opísal zmeny v organizme športový lekár Farah Hameed.

fitnes centrum
Foto: pixabay.com

Do dvoch týždňov od cvičenia sa mení mozog

Cvičenie podporuje funkcie a výkonnosť mozgu a dokonca dokáže kompenzovať stratu pamäte spôsobenú vekom a starnutím. Krátka dovolenka spôsobuje v mozgu priaznivé zmeny a keď do toho pridáte cvičenie, sú ešte silnejšie. No po pauze od cvičenia, už po dvoch týždňoch bez pohybu sa v časti mozgu, ktorá súvisí s učením, pamäťou a emóciami, znižuje prietok krvi.

Po dvoch týždňov strata kondície

Po 14 dňoch bez pravidelného pohybu sa môžu objaviť ťažkosti vyjsť po schodoch alebo držať sa v tempe pri behu na autobus. Dôvod je jednoduchý – znižuje sa schopnosť nabrať do bránice a pľúc množstvo kyslíka potrebného na vytrvalostný výkon. Mesačne klesá schopnosť nadýchnuť sa asi o pätinu a to podporuje cukrovku a vysoký tlak. Údajne dvojtýždňovou pauzou začíname strácať z kondičky, na ktorej sme pracovali osem mesiacov.

Foto: 213
Foto: 213

Do štyroch týždňov pokles sily

Radi dvíhate kamarátove či svoje deti? Pozor. Po dvoch až štyroch týždňoch pasivity klesá schopnosť nosiť ťažký nákup či prenášať ťažké veci.

Pribratie už do dvoch mesiacov

Tento bod hovorí za všetko. Rovnaká strava, no už bez pochybu? Po 6 – 8 týždňoch znovu rastie bruško a zbadáme to pri pohľade do zrkadla. A týka sa to aj športovcov. Neprestávajte s pohybom. Ak nemáte čas, aspoň si zabehajte okolo bytovky, odkazuje lekár. A každú voľnú chvíľu berte ako príležitosť a využívajte ju na šport.

Komentáre

Top

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Informácie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close